lørdag 25. desember 2010

Er det klimakrisen vi ser komme?

Mange blander begrepene/teoriene global oppvarming og klimakrise. Men de siste par årene har det vært en urovekkende trend(kortsiktig dog) som i stor grad støtter opp om det FN`s klinapanel har sagt- at jorden(klimaet) vil bli varmere, men at vi vil se mer ekstremVÆR. Det settes nå snø og kuldrekorder på løpende bånd og i bla Danmark,Tyskland, Frankrike og Storbritannia sliter de med snø og kulde de absolutt ikke er vant til. Også i kalde Norge står flere gamle kulderekorder for fall, og vi har vel ikke glemt vinteren 2009/2010 heller?



Her er superpillen som kan holde deg frisk! Alle ingredienserne i Bodyguard har dokumentert virkning. Prøv GRATIS i 30 dager (+ porto kr 69,50). Klikk her!



MEDIA
vg vg tv2 tv2 vg tv2 vg vg vg vg vg vg vg svd svd

12 kommentarer:

  1. Det blir vel slik at det blir opptagelsesprøve i skigåing for alle som vil utdanne seg til jordmor fra nå av.

    SvarSlett
  2. Lurer på hvorfor det var så varmt i sommer!?

    SvarSlett
  3. Synes snømengden minner om 1960- og -70årene. Men det var ikke så kaldt så lenge den gangen.
    Det mest irriterende er de pengene som går til strømmen. Skal ikke påstå det er godt og varmt inne,- vi kler på oss som bare juling her, men det blir likevel masse og mest penger til statskassen..og en slump til everket. *iskaldt sukk*

    SvarSlett
  4. Vad du säger är att det blir kallare när det blir varmare. Tror du på jultomten också? /J

    SvarSlett
  5. Men menar du verkligen allvar? Väder är inte klimat, vet du inte det? Inget aktuellt väder kan tas som bevis för några klimatförändringar.

    Vet du inte att vi har haft kallt och snöstorm förr? Jag var själv barn på 60-talet i Stockholm, då våra mammor bestämde att köra oss till lekskolan de dagar då det var kallare än -15 grader. Och vet du inte att det var mycket kallt under andra världskriget, både i Sverige och Finland. Samtidigt lär det ha varit en värmeperiod globalt vid den tiden.

    Att titta på himlen och säga att gudarna är arga har människor gjort i tusentals arg. Numera heter guden Klimatet, men det är fortfarande vidskepelse.

    SvarSlett
  6. Har studert miljøbioteknologi, en foreleser vi hadde snakket mye rundt dette emnet her. Det han sa var at de forandringene som skjer nå er vanskelig og si om er menneske skapt eller naturlige svingninger.(men det var stor sannsynlighet for at vi har bidratt til forandringer pga våre utslipp).

    Han sa også at historisk sett så deles periodene inn i istid og mellomistid. Mellomistiden er de varme periodene på jorden. En mellomistid varer i ca 10 000 år, vi er nå inne i en mellomistid som har vart i ca 10 000 år. Det hender det kommer en ekstra varm periode der all is er borte på polene før istiden kommer tilbake. Vi får håpe vi er på vei inn i en varmere periode og ikke på vei inn i en ny istid.

    SvarSlett
  7. Alla vet väl att när det är varmt så är det klimat, och när det är kallt så är det väder.

    SvarSlett
  8. Er det ikke slik at hvis jorden blir varmere, så er det en ganske gos sjangse for at norge blir kaldere, primært for det smeltevann fra grønnland påvirker golfstrømmen som er viktig for tempraturen i norge?

    SvarSlett
  9. HVOR ER DET BLITT AV DEN GLOBALE OPPVARMINGEN.
    DEN ER NOK FLØYET MED VINDEN .



    KAJA

    SvarSlett
  10. Global oppvarming?? he he. Nå fryser vi så vi snart koker over av frustrasjon over skyhøye strømregninger, biler som nekter å starte fordi det er så "varmt". Tror jaggu meg det er kun dårer og Stoltenberg og Gore som tror på skrøna om global oppvarming.

    SvarSlett
  11. Personlig driter jeg kulle så lenge jeg har det varmt !
    Når det er varmt får jeg frysninger av alle som forklarer hva jeg vet , så klager gjør jeg ikke !
    Hvilket ansvar har jeg for 3-4 genrasjoner etter meg ? ikke noe fordi jeg ønsker oppleve verden det alle spår mens jeg lever . Så hvorfor skal ikke jeg ha gleden av å bo på toppen av Tellus vår mor og oppleve fyrverkeriet på første klasse ?
    Om ikke jeg får oppleve tomme oljebrønner , katastrofer , råtten fisk , atomradioaktivetet , flom , nordpolen på sydpolen , mere skatt og ting jeg glemt innenfor oppegående leveperiode vil jeg føle meg direkte lurt å løyet til !
    .
    conn1

    SvarSlett
  12. Ja, når gjennomsnittstemperaturen blir varmere betyr det at det blir mer energi i luft og hav. Og da blir det mer bevegelse og større svingninger i luftstrømmer og temperaturer. Så da får vi mer ekstremt vær. Og det er det nok bare å forberede seg på. http://dyadeblog.wordpress.com/2010/12/22/kald-vinter-og-ekstremvaer/

    SvarSlett