søndag 2. januar 2011

VOE-Norges største blogger legger inn årene???

På bloggen sin skriver VOE, Norges mest leste blogger søndag 2.jan at "Jeg har derfor bestemt meg for å slutte med bloggen min. Kan hende jeg kommer tilbake en dag, men sånn ting er nå er det litt for mye for meg."

Dersom dette virkelig stemmer er det ikke helt overraskende, mengden negative tilbakemelding i kommentarfeltet til VOE (og sikkert på mail etc også) er hinsides enhver fornuft med tanke på at det er snakk om en jente på 14-15år som bare skriver om hverdagen sin. HAdde ikke familien bakket opp og deltatt hadde hun sikkert måttet trekke seg mye tidligere. Et typisk og stygt eksempel på det mangehodete uhyret som misunnelige sjeler danner når de slår seg sammen.

Hvem skal bli bloggprinsesse nå, når VOE gir seg og Ida er blitt for "gammel"???


MEDIA
vg vg vg vg tv2 vg

16 kommentarer:

  1. Jeg sier bare takk for at enda en rosablogger vokser opp

    SvarSlett
  2. Ufinheter er aldri trivelig men jeg er ikke helt enig i det du skriver likevel. Du sier hun har en familie som bakker henne opp. Ja det har hun nok men hva bakker de henne opp med. Voe fremstilles på neste alle innleggene sine som en jente på minst 18 år. Hun gjør stort sett ting som attenåringer gjør og hun sminker seg og poserer som om hun er 18. Er virkelig dette greit for ei på 14. Er det ei slik jente vi vil ha til forbilde for våre barn! Og hvilke foreldre bakker datteren sin opp til å oppføre seg slik.
    Og jeg snakker ikke av misunnelse, som det later til at alle tror at de som er negative til Voe er.

    SvarSlett
  3. Margrethe: - jeg vet ikke hvor gammel du er..men 14 åringer nå til dags oppfører seg som de er 18-19 år, de er mer modne for aldren sin. Jeg merker dette bare ved å se på lillesøstren min.

    Hvis du mener voe ikke er et godt menneske/sunt forbilde - har du nok missforstått hva hun står for. - hun har sunne verdier, hun tar skolen seriøs - og hun får det å ha et mål, det å være snill og ærlig og et godt menneske til å se kult ut! På min tid var det motsatt - du var kul dersom du skulket skolen, drakk, festet, hadde sex så tidlig som mulig - VOE er stikk motsatt av det - Hun viser at unge jenter og gutter ikke trenger å følge strømmen for å være "kul" - positivitet og tro på egen identitet, det å tørre å være seg selv - det er DET VOE står for. hva ellers en dette er et godt forbilde??

    SvarSlett
  4. Ta bilder vekk fra bloggen hennes og ingen gidder å bry seg. 99% av treffa er gutter og eldre menn som runker til bildene hennes. Håper foreldra hennes er klar over dette.

    SvarSlett
  5. Voe er helt utrolig pen, ingen kan nekte for det. Og jeg er sikker på at det stemmer som anonym sier - at det er noen som faktisk runker til bildene hennes. men 99%? var nok overdrivelse ja..

    Itilegg hun legger da ikke ut bilder som viser hud mer enn andre jenter og gutter gjør?..Bildene hennes er anstendige. Det er jo bare til å sammenligne bildene hennes med andre bloggers bilder - så skjønner du hva jeg mener.

    SvarSlett
  6. Det er en grunn til at det syvhodede trollet dukker opp for å si det sånn. Sier som Marina and the Diamonds:

    Hollywood infected your brain
    You wanted kissing in the rain
    Ive been living in a movie scene
    Puking American dreams
    Im obsessed with the mess thats America
    Im obsessed with the mess thats America


    Jeg synes dette er svært godt sagt av frøken Marina - og kan lett kobles opp mot de berømte rosabloggerne. Problemet med slike rosablogger er at alt fremstilles så fantastisk og perfekt, nærmest som en rosa lykkerus som overgår den verste Prozac-bomben av medikamenter. Og det er bare MEG MEG MEG i disse bloggene. Eller vi - der JEG selvsagt er midtpunktet. Er man i tillegg blond, digger sminke og klær og ønsker å bli popstjerne så er hele greia komplett. Jeg skjønner at mange reagerer negativt. Det er ikke sånn verden er for de fleste 15-åringer - og de er bare sunt å bli minnet på om hvordan verden er. Hollywood infected your brain Emilie. Remember that!

    SvarSlett
  7. Forresten så er det skivebom å tro at treffene på en rosablogg er 99% gutter. Det er knapt 5% i realiteten vil jeg tro - men disse har nok urent mel i posen ;) De resterende 95% er tyggegummityggende rosajenter, samt en håndfull illsinte fjortisjenter som HATER rosa! :D

    SvarSlett
  8. Og hva i all verden er det som er så fantastisk med denne jenta i forhold til en "normal" fjortis som ikke gidder å legge ut hele livet sitt på nettet????? Gi meg ETT godt svar på det!!!!!
    Og hvis folk mener disse småungene er så voksne nå om dagen at de ligger på 18-19 års stadiget,så får de også takle kritikk som en 18-19 åring! Hun er ikke noe normal tenåring som blogger, hun er ett tilgjort vesen. Det snakkes om misunnelse. Må alle som kritiserer være misunnelige??? Nei! De er realistiske! Det er det de er! Noen småmisunnelige unger er det så klart, men ikke gre all kritikk under en kam. Det er som en skriver lengre opp her: Fjern bildene,så får vi se hvor interessant hun virker da. Kun det YTTRE som selger her i verden, sjelden sunn fornuft! Og det blir FEIL! Bare bra noen våkner opp ifra denne "rosa skyer verden" og begynner å se andre verdier.

    SvarSlett
  9. Ufattelig hvad menneske i "verdens bedste land" kan få tiden til at gå med. Tag dog et ekstajob, lås pc'en ind i bankboksen, og brug penge til at rejse et varm lille ø uden VG og pizza grandiossa. Stå tidlig op og hør fuglende synge til morgen kaffen, das på stranden med en god bog eller gå på opdagelse et nyt sted. Aftenen bruges til at høre på en lokal gammel bedstefar som fortæller om da han var ung, før man lykkelig berusset af et par rom og fløtende kvindeblik går hjem i seng, lykkelig uvindende om verdens realitykendiser, svineinfluensa, næste valg...og forkælet norske 14-15 åringers "store problemmer" med at finde ud af hvad de skal klæde på sig næste dag. DET VIRKELIGE LIV KAN ANBEFALLES!

    SvarSlett
  10. Dette lille barnet burde hatt juling.
    Hun er stygg / ekkel og kvalmende
    Foreldrene hennes er også vulgære og har ikke fått god oppførsel

    SvarSlett
  11. Ja denne kommentaren viser vel bare poenget så altfor godt dessverre...

    SvarSlett
  12. Jeg er 28 år og har lest bloggen til Voe en stund, først fordi "rosabloggere" som konsept fascinerer meg rent samfunnsmessig - men videre fordi jeg faktisk likte å lese bloggen til en ung jente med i mine øyne gode verdier.

    Det ble nevnt over her at hun oppfører seg som en 18 åringer, og det blir som kommentar til dette nevnt at 14 åringer i dag ER mer voksne. Og det er nok sant. Ingen regel uten unntak selvsagt - det finnes barnslige/voksne 14 åringer like mye som det finnes barnslige/voksne 40 åringer ;-)

    Når kritikken rundt Voe har haglet, har jeg ofte tenkt at jeg hadde vært SJELEGLAD om min datter hadde henne som forbilde. Om Voe oppfører seg for voksent for alderen, så gjør hun det på en fin måte. Enhver som ikke er blåøyd og naiv vet at store deler av 14-15 åringene i dag både fester, drikker og har et seksualliv. De kommer subbende på senteret som platinablonde glamourmodeller og har ingen mål og mening. Ikke alle, men det er en like stor del av alderen.

    Om datteren min, når hun blir 12 år og interesserer seg for blogger ol., så håper jeg det finnes en som Voe der ute. En med sunne interesser, gode venninner som tar vare på hverandre og som tar skolearbeidet seriøst.

    Jeg sier bare GO Voe!

    Men, jeg er glad hun trakk seg for sin egen del. Det er mye å bære for en så ung jente. Men en flott ung jente er jeg helt sikker på at hun er :-)

    SvarSlett
  13. Ja......enda en person, voksen sådann, som lever på rosa skyer og uten ett snev av realitet.....
    Barna mine skal IKKE ha slike forbilder ihvertfall. Sunne verdier er ikke idoler som lever på andres dårskap.

    SvarSlett
  14. Hvorfor lever jeg på rosa skyer? Fordi jeg syntes det er fint at det finnes ungdom som har noen mål i livet og ikke prøver se ut som en glamourmodell?

    Nånei du kjære deg.. både jeg (og datteren min) vet nok meget godt at livet ikke er en rosa sky.

    SvarSlett
  15. Realiteten lenge leve..... Får tro barna til disse "voksne" idolene av VOE lærer seg andre verdier. Ganske merkelig at en person i voksen alder kan finne livet til en oppskrytt 14-åring så interessant også..... Skremmende....

    SvarSlett
  16. Glamourmodell er vel blitt nevnt i forbindelse med VOE før.....

    SvarSlett