søndag 5. desember 2010

Gå deg slank!

Sjokkerende funn i Norsk undersøkelse:
Overvektige og tykke personer beveger seg mye mindre i hverdagen enn normalvektige, viser en stor, norsk kartlegging.

Jaja- det var vel ikke den helt store bomben det.....

Det er viktig å bevege seg folkens! MAn tenger ikke gå på spinning eller løpe maraton- bare rusle tur rett og slett! Når man har gjort det en stund kan man øke lengden og/eller farten litt. Blir man svett og litt andpusten har man fått en helseeffekt av det!

Dytt.no får du hjelp til å gå ned i vekt med en fornuftig kombinasjon av kosthold og aktivitet!

Les også om proteinrik mat og vekttap her :)


MEDIA
vg vg

5 kommentarer:

  1. Jeg er enig med deg:=)

    Kan du forresten være behjelpelig med å svare meg på noen spørsmål?
    Jeg har en fagblogg, som ofte er linket til aktuelle artikler i media. Men.. Jeg lurer på hvordan dere får bloggen inn under "blogg som kommenterer denne artikkelen" i nettavisene??
    Må dere ha noen avtale med avisen? Jeg har wordpress.. har du noen behjelpelige tips til hvordan jeg gjør det? det ville vært veldig fint i så fall! Tusen takk

    Linn Jeanette Knudsen http://folkehelsearbeid.wordpress.com/

    SvarSlett
  2. obs: mailadressen min er linnj.knudsen@gmail.com

    SvarSlett
  3. Dette har vi hørt i alle år og det stemmer ikke særlig godt. Man har vært så fryktelig redd for å demotivere tjukkasene at man har tydd til nærmest løgner for å få dem til å bevege på seg. Det å bare gå er ikke særlig effektiv for å slanke seg. Kroppen tilpasser seg denne lette formen for aktivitet at det nesten ikke har noe effekt. Alle skrev jo på 80-tallet at det å gå er like effektiv som å jogge. NEI, det er ikke det. Men "ekspertene" sier det for å ikke skremme de som ikke gidder og få puls over 120.

    SvarSlett
  4. Det er sant det, å gå har over langtid utrolig liten effekt. "Fat burning" programmer på tredemøller er jo effektivt, men det mest effektive treningsmetoden er intervall, det endrer hele metabolismen i kroppen og man slanker av seg fettet selv etter endt trening. 18min intervall KNUSER enhver 45minutters jogging

    SvarSlett
  5. Anonym kl 11:05
    Det du sier er direkte feil, det er veldokumentert. Men gåingen må tilpasses, det er helt sant. Å rusle i 30 min vil ikke ha langtidseffekt dersom man ikke øker tempo eller varighet etterhvert, men for de som har nesten null aktiovitet til vanlig er det dokumentert utover enhver tvil at selv moderat aktivitet har både helse-og vekttapseffekt.
    Anonym 16:29
    Intervall er ikke noe å snakke om når det gjelder overvektige som ikke beveger seg, det er bare tull. Intervall og "geriljkardio" er overlegent men ikke noe man starter med akkurat.

    SvarSlett